Hoe het begon

We begonnen in 2007 met het ontwikkelen en geven van methodiektrainingen aan medewerkers in de zorg. Iedereen met wie wij werkten kent ons als ‘WAJZ’. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een bedrijf met een uitgebreid aanbod en zijn we onderdeel geworden van Bureau Kwestie onder de naam ZorgKwestie. We hebben veel ervaring met het verzorgen van trainingen en het begeleiden van gesprekken die gaan over het dagelijks werk met een complexe doelgroep, het begeleiden van de menselijke kant van organisatieveranderingen en het trekken van projecten waarin het gaat over doorontwikkelen. Ook ondersteunen en bemiddelen we bij een negatieve werksfeer en conflicten. Wij begrijpen de uitdagingen als geen ander want we komen zelf uit de zorg. Met effectieve en methodische stappen werken we van bewustwording naar gerichte verandering. Onze aanpak kenmerkt zich door te doen wat werkt en te schrappen wat remt. Dat maakt de zorg namelijk voor iedereen beter. Dus bij ons staat (even) niet de cliënt centraal, maar de zorgverlener bij wie het lot van cliënten dagelijks in handen ligt.

 

Onze drive

Al zolang we ons kunnen herinneren zijn we gefascineerd door de wereld van de zorg. Wat begon met een drive om zelf in de zorg aan de slag te gaan, is langzaam uitgegroeid tot een zo mogelijk nog grotere drive om de passie in de zorg levendig te houden. We kennen de heftige problematiek waar je als hulpverlener mee te maken hebt en we hebben zelf ervaren hoe dynamisch de werkomgeving kan zijn. We weten hoe lastig het kan zijn om in zo’n wereld flexibel en met een open-mind steeds weer beschikbaar te zijn voor iedereen.

En jij?

Goede zorg kan alleen geleverd worden door mensen die op de eerste plaats goed voor zichzelf zorgen en die vragen blijven stellen over hun eigen professionaliteit. Mensen die weten wat ze doen, waarom ze dat doen en die zicht hebben op hun eigen (on)mogelijkheden.

Passie voor de persoonlijke en professionele ontwikkeling van medewerkers, het begeleiden van veranderingen waar we in geloven en de verbetering van teamsamenwerking met vitale collega’s drijft ons iedere dag. Wat we doen kunnen we en vinden we leuk. We zijn niet op zoek naar zoveel mogelijk werk. Wel gaan we graag opdrachten aan waarbij we de overtuiging hebben dat we een zinvolle bijdrage kunnen leveren. Zodat de mensen met en voor wie we werken weer het verschil kunnen maken in de zorg aan cliënten.

Wat je van ons mag verwachten

Wij voelen ons verantwoordelijk, zijn kundig en betrokken. We bewegen doelgericht en ontspannen mee met deelnemers. We worden gewaardeerd om onze aandacht en deskundigheid voor teamprocessen en onze flexibiliteit als het gaat om de weg naar het doel. We doen niet zomaar wat, we zijn goed opgeleid en houden ons vak bij door onszelf voortdurend te ontwikkelen. Onze inzet is zo kort als kan en zo lang als nodig.

Als je wat meer wilt lezen over onze werkwijze klik dan hier.

Lindavriend2 Circle

Linda

Wat mensen zeggen doet er toe. Wat mensen drijft en eigenlijk bedoelen fascineert me nog veel meer. De context creëren waarbinnen mensen zichzelf en elkaar (weer) verstaan, dat is wat mij drijft. Iedere dag opnieuw.

Linda houdt zich bezig met kwesties die vragen om teamontwikkeling, een dialoog, analyse of bijscholing.
Sharon

Sharon

Zoeken naar de echte vraag en vanuit daar onderzoeken wat nodig is om verder te kunnen: dat is altijd mijn uitgangspunt. Door kritisch luisteren én vragen draag ik graag bij aan de professionalisering van en samenwerking tussen professionals.

Sharon houdt zich bezig met kwesties die vragen om teamontwikkeling, een dialoog, analyse, kartrekker of bijscholing.
Victor Circle

Victor

Ik doe niets liever dan zoeken naar wat wel werkt. Mensen stimuleren, kennis overdragen, (lastige) vragen stellen, gedragsverandering bewerkstelligen en (vastgelopen) situaties vooruithelpen is wat mij iedere dag weer energie geeft.

Victor is eigenaar van ZorgKwestie en houdt zich bezig met kwesties die vragen om teamontwikkeling, een dialoog, analyse, kartrekker of bijscholing.